۵۹۸۹ ۳۰۴ ۰۹۱۲

۰۲۱۸-۸۶۹-۶۶۳۹

جاده مخصوص تهران کرج

Info@BonyadMashin.ir

ساعات کار

تمام ایام هفته (24 ساعته)
خرید و فروش قطعات تاور کرین و قیمت سکشن انواع مدل های تاور کرین

خرید و فروش قطعات تاور کرین و قیمت سکشن انواع مدل های تاور کرین

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین Bonyadmashin

تاور کرین ها شکل مدرنی از اهرم های تعادلی هستند و جهت جابجایی اجسام سنگین در شعاع های مختلف کاربرد دارند. این جرثقیل های برجی از قطعات مختلفی تشکیل می شوند قطعات تاور کرین شامل قطعه های جزئی و کلی می باشد که در این مقاله تصمیم به معرفی و کاربرد آنها داریم که این قطعات بسته به نوع تاور که عبارتند از رونده، ریلی و استراکچر می توانند متفاوت باشند.

آسانسور کارگاهی bonyadmashin

شرکت بنیادماشین بزرگترین و معتبرترین مرکز خرید و فروش قطعات تاور کرین آمادگی ارائه خدمات را به مشتریان گرامی داراست با ما همراه باشید

: شماره های تماس 

0912 304 5989
0936 304 5989
0218 869 6639

انجام کار به وسیله ی اپراتور و مهندسین ناظر، مزایای زیر را به دنبال دارد:

– امنیت ورعایت نکات ایمنی

– پیشروی مراحل به طور صحیح

– هدایت مناسب بار و اطمینان از عملیات باربری

– قدرت خواندن واستفاده از جدول بار

معرفی اجزای تاورکرین

بسته به انوع تاور کرین همه ی تاور کرین ها اجزای یکسان و مشترکی دارند. در این مقاله قصد داریم تمامی اجزا و قطعات تاور کرین را معرفی کنیم:

– گردان و کله قندی تاور کرین

– کاج تاور کرین

– پایه تثبیت یا آنکر تاور کرین

– بازوی جلویی یا فلش

– کنفلش یا بازوی ایجاد تعادل تاور کرین

– کابل های مهار کننده بازو

– کالسکه یا شاریوت

– وزنه های تعادل بازوی جلو

– چرخ دنده

– سیم بکسل

– قلاب

– اتاق کنترل تاور کرین

– کابل درام

– سکشن یا دکل(برج)

– سکوی تقویت پایه ها

گردان وکله قندی تاور کرین

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین Bonyadmashin

گردان یکی از ارتفاع دهنده های تاور کرین است و محل قرارگیری آن بین کله قندی و سکشن است. خصوصیت این قطعه ایحاد چرخش دورانی تاور کرین به کمک الکترو موتور می باشد. گردان به وسیله یک یا دو الکتروموتور به تاور کرین امکان چرخش می دهدوجای قرار گرفتن آن میان جیب، کانتر جیب وقطعه های ارتفاعی است.

کله قندی تاور کرین

این بخش بلندترین قسمت تاور کرین است واز قطعه های ارتفاع دهنده به حساب می آید. بخش پایین کله قندی به گردان تاور کرین توسط پیچ ومهره متصل می شود. در ساخت کله قندی از آلیاژ فولاد استفاده می شود واین امر به دلیل استحکام بالای فولاد برای ایجاد مقاومت می باشد. کله قندی بلندترین بخش تاور کرین است بخش پایین کله قندی به گردان تاور کرین متصل شده است.

تاور کرین بنیادماشین
قطعات تاور کرین bonyadmashin

فلش وکنفلش تاور کرین از قسمتهای کناری به این بخش متصل شده اند. کنفلش یا بازوی تعادل به بخش وسط وپشت کله قندی وفلش یا بازوی عامل به بخش وسط وجلوی آن اتصال پیدا می کند. یک قرقره بر روی کله قندی ایجاد شده که نام آن قرقره مرکب است، فلش وکنفلش برای مقاومت بیشتر به قرقره کله قندی متصل می شوند.جوش دادن اتصالات با دستگاه جوش خاص صورت می گیرد. در قرقره مرکب بلبرینگ هایی وجود دارد که برای ایجاد کارایی بالا در برابر آب ورطوبت بایستی مقاومت داشته باشند.

کاج تاور کرین

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین Bonyadmashin

کاج یا ارتفاع دهنده یا تلسکوپاژ یکی از بخشهای مهم تاور کرین می باشد. این قطعه وظیفه افزایش ارتفاع تاور کرین را دارد. مثل دیگر قطعات تاور کرین، کاج هم بنا به انواع جرثقیل و تاور کرین ها در اندازه های مختلف طراحی و تولید می شود. این ارتفاع دهنده دارای اجزایی است که در زیر بیان می شود:

– کلاف کاج  تاور کرین

– سبد کاج

– مانوریل

– نردبان کاج

پایه تثبیت تاور کرین یا آنکرتاور کرین

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

آنکر یا پایه تثبیت یک پایه فلزی است که موجب تثبیت تاور کرین می شود. به خاطر اینکه تاور کرین در محل خود نصب شود باید به وسیله ی این پایه ها و با کمک چهار قطعه فلزی از چهار طرف با بتن مستحکم شود پایه تثبیت تاور کرین در دو حالت ثابت و متحرک قابل نصب خواهد بود خصوصیت مهم پایه های تثبیت یا آنکر آن است که امکان جابه جایی راحت تاور کرین را ایجاد می کند.

فلش یا بازوی جلویی تاور کرین

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

فلش مشتمل بر قطعاتی از جنس فلز است که وظیفه دارد بارهایی با وزن زیاد را حمل کند. قطعات یا اجزای بازوی جلو به کمک پین در جهت افقی به هم متصل شده اند واین وضعیت موجب قدرت بخشیدن به بازویا فلش می شود. فلش که وظیفه ی حمل بار را بر عهده دارد و در حقیقت یکی از اجزای کلیدی ومهم قطعات تاور کرین یا جرثقیل برجی به شمار می رود، مشتمل بر قطعه های متفاوتی است که پیش از ارتفاع گرفتن باید به هم وصل شوند و بعد به وسیله تاور کرین بالا روند.

فلش تاورکرین که در زبان لاتین به آن jib نیز می گویند به بازوی عامل مشهوراست که با نصب بر روی تاور کرین به صورت افقی قرار می گیرد. فلش ها عموما با طولهایی بین 2 تا 10 متر ساخته می شوند و این امر بستگی به نوع تاور کرین یا جرثقیل برجی دارد . فلش در بعضی از تاور کرین ها به شکل ثابت و در برخی دیگر مثل تاور کرین های لنگری قابلیت گردش به صورت بالا وپایین را داراست. طول بازوی فلش ها با توجه به انواع تاور کرین ها( کوچک و غول پیکر) مختلف است. در ایران طولهای 24 تا 72 متر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در تاور کرین هایی که بازوی ثابت دارند یک گهواره متحرک در زیر فلش جرثقیل تعبیه شده که به منظور جابجایی افقی وبه صورت ریلی حرکت می کند.

در تاور کرین ها شکل فلش را به صورت مثلثی و هرم نشسته طراحی می کنند زیرا شاریوت در طول فلش ودر دو ضلع پایین فلش به عقب و جلو حرکت می کند. این قطعه یکی از اساسی ترین قطعات تاور کرین است که عملیات سایر قطعات به این قطعه مربوط می باشد و وظیفه ی این بخش جابجایی بار، دکل یا بوم است. فلش ها برای ایستادن در سه قسمت توسط مهاری که به کله قندی اتصال پیدا می کند وصل شده و تاور کرین های سبک از یک جا وتاورهای سنگین از دو جا به کله قندی متصل می شوند.

روش نصب فلش یا بازوی عامل تاور کرین

فلش جرثقیلها از چند قطعه تشکیل می شوند و این قطعات به وسیله ی مونتاژکار وجرثقیل به صورت کامل روی زمین به هم متصل می شوند. پیش از آنکه بخش آخر فلش را به قطعات دیگر وصل کنند می بایست شاریوت را بر فلش نصب کنند و فلش را تکمیل و با توجه به نوع تاور کرین آن رابه کله قندی یا بالای گردان با پیم و اشپیل وصل کنند سپس با کابل های مهاری به کله قندی جرثقیل متصل نمایند.

ایمنی فلش یا جیب تاورکرین

فلش یا بازوی عامل موظف است توسط شاریوت، سیم بکسل، قرقره و قلاب بار را جابجا کند. توجه به میزان تحمل بار توسط تاور کرین از نکات اساسی و پراهمیت کار تاور کرین می باشد اگر باری با وزن بیشتر و غیر قابل تحمل بر بازوی عامل حمل شود موجب واژگونی و سقوط فلش و تاور خواهد شد. به منظور ایجاد ایمنی وجلوگیری از خطرات احتمالی و ایجاد سانحه باید با دقت فراوان تمامی اتصالات فلش کنترل شده و کار مونتاژ و چک کردن اتصالات و کابل های مهاری زیر نظر متخصصین و افراد خبره صورت گیرد.

ارتفاع گرفتن فلش

فلش بین گردان و کله قندی قرار می گیرد. بازو در همان جا به کمک پیل واشپیل به گردان و بعد به وسیله ی کابل مهارکننده که دو رشته دارد به کله قندی وصل می شود.

بازوی جلویی یک جزء پرکاربرد و بسیار مهم است که در تاور کرین موظف است تا برای حرکت قلاب به صورت افقی یک مسیر به وجود آورد تا این مسیر به صورت ریلی انجام بگیرد و می تواند طول های مختلفی با توجه به نوع تاور کرین داشته باشد. این قطعه از تاور کرین یعنی بازوی جلویی به غیراز فلش نام های دیگری نیز دارد مشتمل بر:

– جیب

– بازوی تعامل

– بازوی کار

– تیر اصلی

کنفلش یا بازوی متعادل کننده تاور کرین

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

درانواع ماشین آلات یک قسمت انتهایی وجود دارد، قسمت انتهایی تاور کرین کنفلش نامیده می شود. این قطعه از تاور کرین که روش عملکرد آن برعکس فلش می باشد، کنفلش نامیده می شود. به خاطر آنکه تاور کرین تعادل خود را در زمان کار کردن حفظ کند نیاز به کنفلش دارد. از نظر اتصال، کنفلش همانند فلش از یک طرف به گردون واز سوی دیگر آزاد است.

کنفلش به واسطه ی یک میله ی فلزی یا به کمک کابل به کاج اتصال پیدا می کند و بدین صورت محکم مهار می شود. خصوصیت بارز این قطعه متعادل کننده در تاور کرین، کوتاهی وسبک بودن آن است که ایجاد عملیات درست زیر می شود:

– تعادل تاور کرین از دو جهت فلش وکنفلش

– استفاده از وزنه های بتنی

– قرار گیری سیستم قلاب در این قطعه

– عملیات مونتاژ

– سرویس ونگهداری

کابل مهار کننده و تقویت تاور کرین

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

همان گونه که در تعریف فلش وکنفلش توضیح داده شدمهار کردن فلش به عنوان بازوی جلویی وکنفلش به عنوان بازوی تعادل به وسیله ی کابل مهار کننده انجام می پذیرد. کابل کنترل کننده که به نوعی بازوها را تحت کنترل خود در می آورد و آن ها را مهار می کند به ستون تاور کرین وصل است. فایده ی کابل مهار کننده این است که اگر جرثقیلی بازوی تعادل نداشته باشد کابل کنترل کننده به کمک وزنه هایی که در بخش پایینی تاور است به جیب یا بازو وصل می شود. این اتصال بسیار محکم انجام خواهد گرفت.

 

 

آسانسور کارگاهی bonyadmashin

تاور کرین بنیاد ماشین یکی از بهترین وارد کنندگان تاور کرین و آسانسور کارگاهی وقطعات مربوط به نصب وسرویس این دستگاه ها خدمات ویژه به مشتریان گرامی ارائه می دهددر صورت داشتن سفارش و آگاهی از قیمت با متخصصین این شرکت تماس حاصل فرمایید

: شماره های تماس 

0912 304 5989
0936 304 5989
0218 869 6639

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

کالسکه یا شاریوت حرکت قلاب تاور کرین

قطعه ای در تاور کرین وجود دارد که در حمل و جابجایی بار نقش بسیار مهمی ایفا می کند این قطعه شاریوت نام دارد. این کالسکه دارای چیک شاستی H مانند است که در چهار جهت این شاستی رولیک های آهنین مانند ریل، حرکت افقی به سمت جلو یا عقب دارد. حرکت کردن کالسکه قلاب در تاور کرین با کمک یک موتور الکتریکی انجام می گیرد. محل قرار گیری آن پایین جیب یا فلش است که در حقیقت موجب حرکت قلاب بازوی جلویی می شود.

ویژگی های انحصاری کالسکه شاریوت

موتور الکتریکی به یک بکسل وصل است. اگر به هر دلیلی بکسل آسیب ببیند، ارابه به کمک میله های محکم از جنس فولاد که در بکسل به کار برده شده است کنترل شده وبه آرامی بار بر روی زمین گذاشته می شود . این خصوصیات ویژه ی میله های فولادی موجب می شود هیچ حادثه ای در صورت پارگی بکسل رخ ندهد.

وزنه تعادل تاور کرین
قطعات تاور کرین bonyadmashin

وزنه های تعادل بازوی جلو یا جیب تاور کرین

وزنه های تعادل که به لاتین به آن Counter Weights می گویند باعث تعادل بازوی عامل یا جلویی تاور کرین می شود. این وزنه ها دارای وزن های بتنی مختلف هستند. تغییر وزن آن ها بستگی به عوامل زیر دارد:

– ظرفیت و نوع تاور کرین

– طول بازوی جلویی یا فلش

– انتخاب از کاتالوگ توسط اپراتور و مهندسین ویژه

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

چرخ دنده تاورکرین تاور کرین

یکی از قسمت های مهم واساسی تاور کرین یا جرثقیل برجی که باعث چرخش تاور می شود چرخ دنده می باشد چرخ دنده موجب چرخش یا گردش دورانی بازوی جلویی می شود. این حرکات به صورت افقی و عمودیصورت می گیرد.

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

سیم بکسل تاور کرین

سیم بکسل به عنوان یک جزء مهم دستگاه پر قدرت تاور کرین ،باعث ایجاد اطمینان و امنیت در زمان باربری از نقطه ای به نقطه دیگر شده وایمنی کار رادوصد چندان می کند.

ازجمله نقاط بارز سیم بکسل جرثقیل برجی به شرح زیر می باشد:

مقاومت بالا در مقابل سایش

قدرت جذب ضربات

هزینه ای بسیار پایین

منعطف و شکل پذیر

قدرت کششی بسیار بالا

پرکاربرد در درام تاورکرین های مختلف

ماندگاری و طول عمر


تنوع سیم بکسل کامپکت و وارینگتون به قدری زیاد است که بدون در نظر گرفتن نوع تاور کرین به چندین نوع آن از آنها اشاره می شود:

سیم بکسل با ابعاد 26*8

سیم بکسل با ابعاد 35*7

سیم بکسل با ابعاد19*7

سیم بکسل با ابعاد 36*6

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

قلاب تاورکرین

قلاب با نام دیگر Hook بدینگونه که از نامش مشخص است جهت گرفتن و بلند کردن اجسام به کار می رود. این بخش قسمت مهم و حساسی از عملیات حمل بار به توسط تاور کرین را بر عهده دارد.

قلاب تاور کرین مجهز به چفت های ایمنی است تا زمان حمل بار، از جدا شدن کابل یا طنابی که بار به آن متصل است جلوگیری کند. قلاب از یک یا چند پولی تشکیل شده است که هرچه میزان پولیها بیشتر باشد توان و قدرت بالابری بار بیشتر خواهد بود.

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

کابین اپراتور دستگاه تاورکرین

اتاقی که فرمان دستور العمل های اجزای تاور کرین از آنجا صادر می شود، کابین یا اتاق فرمان نام دارد. نوع صندلی اپراتور کابین به گونه ای است که به کمک دستگاه ناظر الکتریکی کنترل می شود. محل قرار گیری کابین می تواند در دو بخش دسته بندی شود:

– قسمت بالایی جرثقیل

– کنترل از راه دور به وسیله ریموت

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

کابل درام تاورکرین

کابل درام موظف است که نیرو را به کمک طناب یا زنجیر به جسمی که قرار است حمل شود وحرکت کند منتقل کند. بعضی از درام ها شیارهایی دارندکه طناب به دور آن پیچیده می شود. این اتصال باید با دقت ونظارت بازرسان باتجربه و آگاه در زمینه تاور کرین انجام شود تا همه ی جوانب احتیاط وامنیت مورد نظر قرار گیرد. کابل درام یک مفتول فلزی است که نقش کنترل کننده نقطه مرکزی به جایی که قلاب قرار دارد را ایفا می کند.

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

سکشن یا دکل تاور کرین

از قطعات اصلی که بدنه یک تاور کرین را تشکل می دهد، سکشن ارتفاع، دکل یا برج را می توان نام برد. این سازه ی فلزی فشار وارده شده به وسیله ی اجسام سنگین بر تاور کرین را تحمل می کند. سکشن ها تعیین کننده ارتفاع برج به حساب می آیند. با توجه به گوناگونی تاور کرین ها و نوع کاربرد آنها سکشن ها در ابعاد متفاوت تولید می شوند. چند نمونه از اندازه های این سکشن ها عبارت هستند از:

سکشن های 2*2*3/2

سکشن های 2/2*2/2

سکشن های2 *2*3

سکشن های 2*2

قطعات تاور کرین bonyadmashin
قطعات تاور کرین bonyadmashin

سکوی تقویت پایه تاور کرین

تمامی اجزا و قطعات تاور کرین در زمان انجام عملیات و جابجایی بار پراهمیت وحساس هستند ولی مقاومت واستحکام سکوی پایه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق آیین نامه Din برای استحکام سکوی پایه ها و تقویت آن لازم است به کمک بتن بسیار مستحکم شود.

در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات تاور کرین مهندسان پروژه و کارفرمایان می بایست با کارشناسان خبره که قطعات اصلی و سالم را ارائه می دهند تماس باشند زیرا تعویض یا تعمیر غیر اصولی قطعات ضررهای جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

 

آسانسور کارگاهی bonyadmashin

بنیاد ماشین یکی از بزرگترین وارد و صادرکننده تاور کرین و آسانسور کارگاهی

: شماره های تماس 

0912 304 5989
0936 304 5989
0218 869 6639

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *