۵۹۸۹ ۳۰۴ ۰۹۱۲

۰۲۱۸-۸۶۹-۶۶۳۹

جاده مخصوص تهران کرج

Info@BonyadMashin.ir

ساعات کار

تمام ایام هفته (24 ساعته)
روش کار تاور کرین، خرید و فروش و اجاره تاور کرین در تهران

روش کار تاور کرین، خرید و فروش و اجاره تاور کرین در تهران

روش کار تاور کرین، خرید و فروش و اجاره تاور کرین در تهران
روش کار تاور کرین، خرید و فروش و اجاره تاور کرین در تهران

تاور کرین ها یا جرثقیل های برجی از جمله لوازم ثابت و رایج در مکان های ساختمان سازی بزرگ هستند . آنها اجسام را صدها متر بالا می برند و می توانند به فاصله دوری منتقل کنند . کاربر ساختمانی از تاور کرین برای بلند کردن فولاد ، بتون ، ابزارهای بزرگی مانند ژنراتورها و انواع مختلفی از مواد ساختمانی دیگر استفاده می کند .

هنگامی که به یکی از این جرثقیل ها نگاه می کنید ، کاری که می توانند انجام دهند به نظرغیرممکن می آید . چرا واژگون نمی شوند ؟ چگونه می توانند این اجسام غول پیکر را بلند کنند ؟ اگر دوست دارید بدانید که این تاورکرین ها چگونه کار می کنند این مقاله مناسب شماست . در این مقاله می توانید پاسخ پرسش های خود و حتی بیشتر از آن را بدانید .

آسانسور کارگاهی bonyadmashin

بنیاد ماشین ارائه کننده انواع خدمات خرید، فروش و اجاره تاور کرین وآسانسور کارگاهی

: شماره های تماس 

0912 304 5989
0936 304 5989
0218 869 6639

همه تاورها دارای قطعات پایه ای یکسانی هستند :

پایه آن لایه بتونی بزرگی است که دکل به آن پیچ شده است تا آن را پشتیبانی کند .

پایه به دکل ( یا برج ) متصل شده است که ارتفاع تاور کرین را مشخص می کند .

دکل از بالا به واحد Slewing متصل شده است که آن قسمت دارای موتور و چرخ دنده است که به جرثقیل برجی اجازه می دهد تا بچرخد .

واحد slewing سه قسمت دارد :

یک بازوی افقی بلند یا بازوی کار است که بخشی از جرثقیل است که بار را حمل می کند . ترولی در طول بازو حرکت می کند و بار را به سمت مرکز جرثقیل برجی یا بیرون از آن منتقل می کند .

بازوی ماشینی افقی کوتاه تر که موتورهای جرثقیلی و الکترونیک و همچنین وزنه های بزرگ بتونی متعادل کننده دارند .

کابین کاربر

بازوی ماشینی شامل موتوری است که بار را بلند می کند و کنترل الکترونیکی انجام می دهد تا آن را حرکت دهد و کابلی دارد که موتورهایی که واحد Slewing را حر کت می دهند در بالای چرخدنده بزرگ قرار گرفته اند.

پس هم اکنون پی بردید که چگونه این تجهیزات بار را بلند می کنند .

تاور کرین Bonyadmashin
تاور کرین Bonyadmashin

تاور کرین چه مقدار بار را می تواند بلند کند ؟

نوعا یک جرثقیل برجی دارای خصوصیاتی است که در پی می آید : حداکثر ارتفاع پشتیبانی نشده- ۲۶۵ فوت (۸۰ متر) جرثقیل ارتفاع کلی بیشتر از ۲۶۵ فوت دارد اگر ساختمانی به بلندی جرثقیل برسد .

حداکثر برد – ۲۳۰ فوت (۷۰ متر)

وزنه های متعادل کننده – ۲۰ تن (۱۶٫۳ تن)

حداکثر باری که یک جرثقیل برجی می تواند بلند کند ۱۸ تن است اما این جرثقیل نمی تواند بار بسیار سنگین را در انتهای بازو قرار دهد و آن را بلند کند . جرثقیل ، باری که نزدیک تر به مرکز دکل است وزن بیشتری می تواند داشته باشد و انتقال آن نیز ایمن تر باشد . برای مثال ، اگر کاربر بار را در ۳۰ متری از دکل قرار دهد جرثقیل می تواند حداکثر ۱۰ تن را بردارد . در صورت اضافه نمودن بیش از حد مجاز بار بر روی دستگاه زمینه برای واژگونی جرثقیل برجی ایجاد می شود و در غیر اینصورت با ایجاد فشار، جرثقیل دچار سایش قطعات شده و  به تعمیر و سرویس و تعویض قطعات نیازمی شود

اپراتور جرثقیل از دو سوییچ حد استفاده می کند تا مطمئن شود که کاربر باری بیش از حد سنگین را با جرثقیل بلند نکند .

سوییچ بار لحظه ای حداکثر فشاری که به کابل می آید را نظارت می کند و مطمئن می سازد که بار بیشتر از ۱۸ تن نشود . سوییچ بار لحظه ای، کاربر را مطمئن می سازد که میزان تن در روی جرثقیل موقعی که بار در طول بازو حرکت می کند بیشتر نشود.

معمولا میزان لنگر انداختن وسیله در حد فروپاشی بازو و در شرایط اضافه باری که رخ میدهد اندازه گیری می شود. چرا تاورها سقوط نمی کنند ؟

زمانی که به تاور کرین بلندی نگاه می کنید، این نکته که ممکن است سقوط کنند نگران کننده است چون تاورها با هیچ نوع سیم یا کابلی پشتیبانی نمی شوند !

اساس اولیه ثبات تاور کرین لایه بتونی بزرگی است که شرکت ساخت و ساز هفته ها پیش از اینکه تاور را راه بیندازند ریخته است. این لایه نوعا به اندازه ۳۰ فوت در ۳۰ فوت در ۴ فوت (۱۰ ×۱۰×۱٫۳متر ) است و وزن آن حدود ۱۸۲۰۰۰ کیلوگرم است.

پیچ های لنگری بزرگی در این لایه بطور عمقی برای پشتیبانی از تاور کرین جاسازی شده اند ! پس این جرثقیل ها اساسا برای تضمین ثبات شان به زمین پیچ و مهره شده اند .

قیمت تاور کرین ها

قیمت تاور کرین ها نیز متناسب با مشخصاتی که بیان شد و همچنین با توجه با میزان ظرفیت و مدل آنها متفاوت می باشد .

تاور کرین در تهران

تاور کرین bonyadmashin
تاور کرین Bonyadmashin

آموزش به اپراتورتاور کرین در شرایط مختلف

تهران به عنوان پرجمعیت ترین شهر کشور و پایتخت ایران و دومین کلان شهر خاورمیانه شناخته می شود. تهران با گوناگونی گروه های قومی و جمعیت خارجی کم کانون اقتصادی ایران و اولین منطقه صنعتی کشور به حساب می آید. مشاغل فراوانی در زمینه های گوناگون دارد. از جمله این مشاغل ماشین آلات سنگین شاختمانی و صنعتی می باشد که خود شامل دستگاه های مختلفی است که یکی از پرکاربردترین این دستگاه ها تاور کرین می باشد.

به طور اجمالی ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در ساخت و سازمجتمع های مسکونی و آپارتمان ها، باتوجه به عوامل متفاوتی انتخاب شده و مورد کاربرد واقع می شوند برخی عوامل عبارتند از:

– مساحت زمین

– ارتفاع ساختمان

– محدودیت های متفاوت موجود در پروژه ها

– زمان

– موعد تحویل پروژه

– نوع اسکلت بندی ساختمان

جرثقیل برجی یکی از ماشین آلات ساختمانی مورد استفاده در ساخت ساختمان های مرتفع می باشد و به منظور جابجایی آهن آلات، بتن ، مصالح مختلف ساختمانی و صنعتی و جابجایی ابزارهای بزرگ مثل ژنراتور ها کاربرد دارد. به علت وجود مراکز عمده و بزرگ تاور کرین در تهران می توان با کیفیت ترین انواع مدل های تاور کرین در تناژ مختلف را در این کلان شهر جستجو کرد. البته قابل ذکر است که برای دستیابی به دستگاه مرغوب باید به دنبال مراکز دارای اعتبار بود زیرا سلامت دستگاه تاور کرین و ایمنی آن در هنگام کار اولین و مهمترین خصیصه این جرثقیل برجی می باشد. علاوه بر این مورد پس از خرید تاور کرین مورد نیاز، این دستگاه می بایست توسط متخصصین ویژه، نصب و مونتاژ شود تا تاور کرین به صورت اصولی به کارکرد صحیح خود ادامه دهد

 

 

آسانسور کارگاهی bonyadmashin

تاور کرین بنیاد ماشین یکی از بهترین وارد کننده های انواع تاور کرین و آسانسور کارگاهی و تامین کننده قطعات آماده خدمات رسانی به مشتریان گرامی می باشد

: شماره های تماس 

0912 304 5989
0936 304 5989
0218 869 6639

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *